2013-02-24
Den 22-23 februari var jag i Jönköping och jobbade för Smålands Ridsportförbund med affärsmässigt uthållig ridskola, med fokus på marknadsföring tillsammans med marknadschefen för ishockeylaget HV71.
Mer info finns på Smålands Ridsportförbunds sida på facebook.
Här finns åhörarkopiorna från utbildningsdagarna.
Här finns anteckningarna.
En reklamfilm från ATG användes som arbetsexempel, där vi bl a diskuterade syfte, målgrupp, innehåll, form, etc.
Fördjupande info kring bl a motivation, relation, särskiljningsgrad och trovärdighet med mera finns i rapporten Strategisk kommunikation: Marknadskommunikation och reklamanalys, med början på sidan 4. Rapporten är skriven av Margareta Ivarsson och finns att ladda ner här >>
Här finns några fler rapporter som Margareta skrivit
Framtidsspaning om hästsektorn
Upplevelser och upplevelserum - ett PM i turismvetenskap
Omvärldsanalys - Sociala Medier
Omvärldsanalys: Hästföretagande - från hobby via livsstil till livskraftigt företagande
Här finns fördjupningsartiklar skrivna av Margareta
Välkommen till upplevelsesamhället!
Oerfarna marknadsförare gör samma misstag
Dagens pucko eller hur man INTE marknadsför ett företag
Positiv psykologi - vetenskapen om lycka
Kreativitet - framtidens konkurrensmedel
Boktipspaket - "på jobbet", med böcker av bl a Bosse Angelöw
Boktips under rubriken Jag AB, om personlig utveckling, med fler böcker av Bosse Angelöw
Lycka till!
hälsar Maggan